Otravný cukr...

... aneb nebylo by lepší ho rovnou zakázat?

Po znovu-naskočení cukru v moči a otravné další kontrole u lékaře, jsem se rozhodla sestřičky na rovinu zeptat, jestli by nebylo lepší, když se mi pořád v moči objevuje (resp. jednou tam je a podruhé zase ne) se přes celé těhotenství na cukr vybodnout. Nejíst ho, škrtnout z jídelníčku a pak mě napadla otázka, zda je opravdu tak moc důležitý pro lidský organismus...

Ha!

Znám hodně lidí, co nejí rafinovaný cukr (to je ten bílý, co ho mají všichni v cukřence) a já pokud mohu, tak se mu také vyhnu a volím raději med, přírodní cukr (to je zas ten hnědý), javorový sirup a nebo melasu. Jenže když se těch lidí zeptáte, proč ho nejí, odpoví něco ve stylu, že slyšeli, že je to jed.

Takže se jedná jen o módu? Nebudu jíst cukr, protože se tvrdí, že je škodlivý? Promiňte mi, ale to bych mohla říct, že nebudu chodit ven, protože jsou škodlivé výfukové plyny...

A tak jsem se vrhla do víru hledání informací...
Moje masérka mi tvrdila, že cukr je nebezpečný, protože způsobuje plísně a ucpává cévy.
Moje kosmetička mi tvrdila, že cukr je nebezpečný, protože způsobuje infekce a rakovinu.
Moje doktorka mi tvrdila, že cukr je nebezpečný, protože v nadměrném užívání zatěžuje organizmus.
Mohla bych pokračovat dál... A určitě jste slyšeli mnoho takových podobných informacích sami dost. Ale do jaké míry je to opravdu pravda?

Pravdou je, že cukr je pro lidský organizmus důležitý, neboť mu dodává energii. Ale není nutné ho do jídelníčku přidávat. Tělo si vystačí s tím, co mu dodáme v přírodním stavu - například v ovoci.
Jenže, když přestanete sladit, cítíte, jak z vás energie prchá a něco vám chybí. Proč? Jak je to možný?!
Cukr se totiž chová stejně jako jakákoliv jiná droga - kofein, cigarety, alkohol atp. Když přestanou pravidelné dodávky, tělo se začne bránit a domáhat se další dávky.

Takže cukr se chová jako droga, ale má opravdu tak špatný dopad na organizmus, jak se tvrdí? Neznám nikoho komu by doktor poradil, že jí příliš mnoho cukru a proto se musí léčit. Vy ano? Jen, že doktoři vítají, pokud cukr v jeho rafinované formě omezíte.

Dostáváme se tedy do slepého bodu. Cukr je podobný droze. Cukr není nutný pro fungování lidského těla. Je tedy lepší ho vynechat, ale žádné stoprocentní důkazy o tom nejsou...

Rozhodně si lžičku s cukrem do čaje chvíli neponořím, ale neznamená to, že ho vyškrtnu úplně. To by nešlo už kvůli manželovi, který trpí závislostí na sladkostech... Ale kde to půjde, tak vyměním cukr za přírodnější variantu - med nebo hnědý nerafinovaný.

Poznámka pod čarou: Víte, že na hnědý cukr si také musíte dávat pozor. Tedy spíše na to, jak byl zpracován? Protože některé firmy bílý cukr barví melasou na hnědo a vydávají jej za hnědý cukr... 
Další zajímavé informace: zde a zde. ;)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Prokouslý jazyk

Trénujeme...

Naposledy