Předporodní kurz

S mužem jsme absolvovali předporodní kurz v naší porodnici. Co se týče těchto kurzů slyšela jsem leccos a opravdu jsem se bála, že nám tam pustí porod v přímém přenosu. Jako na základní škole v hodinách sexuální výchovy. (Myslím, že mnoho z mých spolužáků se kvůli tomuhle dokumentu rozhodlo nemít děti.) Ale to se nestalo, sestřička (která mi v nemocnici půjčila tužku, když jsem tam na konci léta ležela) uklidňovala nastávající prvorodičky a nastávající tatínky. Vyslechli jsme si, jak probíhá porod a dostali kupu informačních brožur. Mohli jsme se podívat na porodní sály a trochu se porozhlédnout. Myslím, že mnoho otců z tohoto kurzu odcházeli nadšení a mnoho matek aspoň trochu uklidněných.
Mě osobně to moc klidu nepřineslo. Porodu se bojím neustále a přítomnost své drahé polovičky u porodu stále vidím spíš jako nutné zlo, když tam chce být. Z mého pohledu to tedy bylo celkem příjemně strávených 75 minut. Mohla jsem se podívat po ostatních maminách a konstatovat, že mám vážně malé bříško a radovat se z toho.
Takže jestliže vaše porodnice tyto kurzy pořádá, je určitě super jít se tam podívat a tzv. rekognoskovat terén. Budete vědět, co vás tam bude čekat a kam jít a co si máte vzít s sebou atd. Ale jinak jestli očekáváte, že už budete vědět, co se bude dít "až to na vás přijde" tak to se úplně nedozvíte. Protože na konci vám sestřička řekne, že každý člověk je jedinečný a proto to prožívá jinak...

PS: Dvě nejlepší hlášky:
"... a tatínkové za námi chodí, že ta dotyčná tam trpí a my se jim akorát směje..." - když se probíraly porodní bolesti a 1.doba porodní.
"... Také bych chtěla na budoucí rodiče apelovat, aby se dohodli na odvozu z porodnice. Víte, ony nám tu pak ty maminky sedí a brečí, že si pro ně nemá, kdo přijet..." - když se probíral odchod z nemocnice.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Prokouslý jazyk

Trénujeme...

Naposledy