Honzovo buchty

Miluju buchty...
A podle reakcí našich známých buchty prostě milují všichni. Někteří raději povidlový, jiní zase makový nebo tvarohový. Usadila mě ale kamarádka, která si jde buchtu raději koupit, protože něco tak "těžkého" by nezvládla. Koukala jsem na ní jak blázen. Podařilo se mi jí vysvětlit, že udělat pekáč buchet je jednodušší v kuchyni než v posilovně. (Ano, četla jsem povídku Pekáč buchet a jsem ovlivněná :D )

Můj recept na Honzíkovo cestovatelské buchty:
400 g hladké mouky
1 balíček pekařského droždí
50 g cukru
1 balíček vanilkového cukru
špetku soli
kůru z jednoho citrónu
3 žloutky
200 ml mléka
100 g másla
+ rozpuštěné máslo na vymazání plechu a pomazání buchet

Těsto smícháme a necháme vykynout - pro šťastnější majitele domácí pekárny, všechno naházíme do pekárny a přibližně hodinu a půl čekáme až bude těsto hotové.

Po vykynutí dáme těsto na vál a já osobně dělám váleček a ten pak krájím na přibližně stejné kusy, které roztáhnu a do nich balím náplň. (V naší domácnosti je nejoblíbenější se švestkovými povidly a opilou švestičkou - to je sušená švestka naložená do brandy.)

Pokládám do vymazaného plechu a ještě každou buchtu zvlášť pomažu rozpuštěným máslem. To je důležité, aby se vám buchty nespojily.

Nakonec pečeme při 200°C přibližně 25 minut.


Finální obrázek buchet vám raději ukazovat nebudu, páč se mi zrovna tahle várka připálila :( Nechala jsem je tam příliš dlouho. Takže až je budete péct vy, nezapomeňte je průběžně kontrolovat...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Prokouslý jazyk

Trénujeme...

Naposledy