Kinder Vajíčko sportuje...

O cvičení v těhotenství je kupa článků (jen se stačí juknout na strýčka Googla). Všude se cvičení v těhotenství vychvaluje a musím říct, že se to zdá opravdu jako dobrý nápad (už jen kvůli tomu, že porod samotný se mi zdá, jako výkon podobný zdolání Mount Everestu). Zároveň vám ale napíšou sporty, kterým se vyhnout a které je bezpečné dělat. Z těch které vám zbývají se mi chce plakat... plavání a chůze, popřípadě si najít cvičení pro těhotné. (o_o) Wow, to máme ale výběr!

Máte se vyhnout nárazům a různým protahováním. Někde dokonce napíšou, že nesmíte posilovat břišní svaly. Někde vám doporučí i běh a jinde zase zakážou... Obecně si myslím, že ženy zvyklé sportovat před těhotenství mohou (pokud nemají žádné potíže!) pokračovat dál. Jen ohleduplněji. To znamená nejít do extrému a zbytečně se nevysilovat. Jako příklad můžu uvést svou tchýni, která při prvním těhotenství až do osmého měsíce předcvičovala aerobik (který není mimochodem vůbec doporučený naopak ho klasifikují jako nebezpečný).

Sport je prostě důležitý... Nebo jinak, sport není důležitý, důležité je se hýbat! Já jsem každou zimu byla zvyklá na elipsový trénažér, protože mě krásně připravil na léto a nehodlám se ho vzdát ani teď. Jen vím, že prostě nesmím trdlovat hodinu a půl, ale dělat si pauzy a jet na jeden zátah třeba jen 10 minut. To mi pomáhá udržet se v kondici a nezadýchávat se.

Cvičení obecně... Zkoušeli jste si zadat na YouTube cvičení pro těhotné? Vyjede vám celá řada odkazů a když si jich pár prohlédnete, narazíte na něco, co vás zaujme. Můžete pokračovat i dalšími pomocnými slůvky. Za mě například jóga, pilates, míč... cokoliv vás baví.

Rozhodně si ale myslím, že pohyb během těhotenství je důležitý a v našich krajinách trochu podceněný. I když... pomalu se začíná blýskat na lepší časy, protože se nabízí už i mnoho kurzů pro těhotné a to i mimo Prahu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Co nového...

Mateřská jako robota