23. Bondovka: Skyfall

 "Daniel Craig je zpět jako Agent 007 v nové, v pořadí již 23-té bondovce s názvem SKYFALL. Tentokrát bude Bondova loajalita vůči M (Judi Dench) vystavena nelehké zkoušce, když ji začne pronásledovat její vlastní minulost. 007 musí vystopovat a zneškodnit narůstající hrozbu, ať už ho to stojí cokoliv."

Tak zní oficiální text distributora, co nás ale čekalo v kině? Napřed bych chtěla říct, že na film jsem se těšila. Už od dětství miluju Bonda a první kniha, kterou jsem z bondovek četla byl Goldfinger. (Potají a pod peřinou, když jsem knihu ukradla z dědovi sbírky. Bylo mi asi tak deset let a prarodiče se domnívali, že na takové knihy jsem příliš mladá, proto ta krádež.)

A teď tedy film sám o sobě...

Úvodní pasáž nabízí akci přesně ve stylu bondovek. Rychlé, neomylné jednání agenta 007, pronásledování a konečný šok. (Nechci tu moc spoilerovat, aby si ten film užili i ti, co jej ještě neviděli.) Píseň od Adele a její začlenění - jedním slovem dokonalé! Celý ten začátek mě neskutečně nadchnul.

Pak se ale film přenese do duchu - James Bond je pouze starý pes (ano, tolik skloňované přirovnání se opravdu hodí), kterých je všude dost a měl by jít do důchodu (nebo se zavřít v kanceláři). Protože je unavený, neumí střílet a zdá se i pro výkon služby psychicky  nestabilní. Tudíž, tahle sekce může mnoho lidí zklamat a trochu narušit požitek z Bondovky, ale z kina neodcházejte. Film má ještě mnoho, co nabídnout a jen co se na obrazovce objeví hlavní záporňák (Javier Bardem) filmu opět zcela propadnete. (U mě se to tedy povedlo.)

Samozřejmě James Bond už ale není tím dokonalým, sebejistým a úžasným agentem Jejího Veličenstva. Je to najednou člověk. Nemůžete najednou vypnout a jen se nechat unášet někam, kam vás chtějí dovést tvůrci filmu. Film se vás pokouší přinutit i k zamyšlení, což je podle mě úžasné.

Film vás trochu zavede zpátky do Bondovi minulosti a ... Na to už bych vás, ale vážně raději pozvala do kina.

Mě se film i s koncem a odkazem na 50-ti letou éru líbil. Dávám mu 90% (těch deset jsem ubrala jen za to, že mi chyběla pořádná BondGirl.) 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Prokouslý jazyk

Trénujeme...

Červen a Moravské dobrodružství